Weguitdekou20162017.reismee.nl

De eerste etappe van Waalre naar San Feliu de Guixols

28.12.2016 Van Waalre naar Harioué(Fr.) 422km

Half 11 zijn we klaar om te vertrekken. Het gaat richting Maastricht, waar we de nieuwe tunnel doorrijden. Dat gaat vlot. We hebben af en toe te maken met mist onderweg, vooral in de Ardennen, maar ook de zon schijn soms behoorlijk, wat niet altijd fijn is, zo recht van voren. We luisteren naar de top 2000 en als we buiten bereik zijn naar de top 1000 op een Belgische zender.We willen voor het donker wordt, een overnachtingsplaats hebben, dus tegen vieren gaan we in Lotharingen Nancy voorbij en rijden naar een camperplaats in Richardmenil aan de Moezel. Helaas is dit mooie plekje afgesloten met een slagboom en is op 1 april weer open. Dan 16 km verderop… een parking bij een kasteel in Harioué en aan de rivier de Madon. Net zo mooi en heel rustig: we zijn de enige. Een rondje om de kerk vertelt ons dat er nu niet veel te beleven is hier. En het is waterkoud! Het kacheltje aan, een stoofpotje op het vuur, glaasje wijn erbij… zo komen we de nacht wel door.

29.12.2016 Van Haroué naar Cornas bij Valence483km

We vertrekken nog voor 9.00 uur uit Haroué, nadat we vlakbij een ijsvogel op een tak zagen. Het heeft flink gevroren vannacht; het landschap om ons heen is wit berijpt. Een prachtig mooi gezicht. De uitlopers van de Vogezen en daarna een stuk Jura… Af en toe mist en ook veel zon. Het gaat viaBesançon richting Lyon en het is alweer erg rustig op de route, behalve de weg om Lyon heen, maar we kunnen goed doorrijden. Dan langs de Rhone richting Valence. Net er voor ligt een camperplaats:Cornas, met service. Het is al donker als we er aan komen, we sluiten aan bij de 4 campers die er al staan. Ik ontdek bij het pakken van de kookpannen dat het een natte boel is in het aanrechtkastje…. Lekkage aan de kraan; waarschijnlijk het leertje? Morgen op zoek naar een camperbedrijf.

30.12.2016Cornas naar Le Boulou, bij de Spaanse grens 374km

Het was weer een frisse nacht met temperaturen onder 0. We kunnen onze toilet en het vuil water lozen, maar de waterkraan is afgesloten. We willen eerst een McDonalds langs om op internet een camperbedrijf in de buurt te zoeken, maar besluiten dan,( mede vanwege het feit dat veel bedrijven tussen kerst en oud en nieuw gesloten zijn en dat het misschien onnodig veel tijd gaat vragen) het maar even op zijn beloop te laten. We hebben nog een kraan en de wateroverlast is gestopt. Dus op naar de Spaanse grens… we passeren langs de Rhone een aantal kastelen hoog boven op de berg en komen dan in de wijnstreek Langedoc.Na Nimes hebben we helemaal tabak van de drukte en de rotondes en nemen de payage tot voorbij Perpignan. Zo zijn we redeljjk op tijd in Le Boulou en lopen we voor het donker wordt naar het centrum op en neer en duiken even de bij Leclerc binnen voor een paar nieuwe pantoffels voor Nart. Aan de overkant bij McDonalds even de mail lezen. Heerlijk is hier de temperatuur…. Een graad of 15. De dikke winterjassen hebben we niet meer nodig!

31.12.2016 Le Boulou (Fr) naar Sant Feliu de Guixols (S) 108 km

Vandaag maar een kort ritje. Sant Feliu de Guíxols is altijd een leuke plaats om te staan. Dicht bij het centrum en de zee, het is gratis en alle service die een camperaar nodig heeft. En heel belangrijk: zon! Om half 12 rijden we de parking op… oei die staat aardig vol. Sterker nog … alle 20 plaatsen zijn bezet. Een behulpzame Belg legt ons de weg naar wat andere parkings uit… maar dan zien we dat een Spanjaard op het punt staat te vertrekken. Dat komt heel goed uit! De parking 1 niveau hoger op het zanderige terrein, die vorig jaar ook gebruikt kon worden is nu met een slagboom op 1.80 m afgesloten. We lopen meteen naar de Vodafone winkel voor een internetsimkaart maar.. die is dicht! Jammer, we zullen tot maandag moeten wachten. We waren sowieso van plan om hier een paardagen te blijven. Hier “ vieren” we de jaarwisseling. We gaan op de markt en bij de Spar wat proviand inslaan. Bij terugkomst babbelen we nog wat met de Belgische buurman en onze lekkende kraan komt ter sprake…. Oh hij heeft veel gereedschap bij zich en wil wel kijken of er iets gemaakt kan worden… De kraan wordt er uit gesloopt en uiteindelijk blijkt het ding zelf (intern) kapot te zijn. Nart heeft ondertussen goed opgelet hoe het een en ander in elkaar steekt. Op zoek dus naar een nieuwe kraan en hij kan hem zelf monteren…, maar niet vandaag. We gaan een rondje boulevard maken en drinken wat in een oud casino/ nu eetcafé. Daar is wifi.. Even wat appen… Ja….Abe en Alice hebben toch nog kaartjes voor Andre Rieu in Maastricht kunnen bestellen…. ergens half juli. En we wensen alle Fb vrienden alvast een gelukkig nieuwjaar.

01.01.2017 Nieuwjaarsdag in San Feliude Guixols.

Om middernacht is er niet veel te zien en te doen op de camperplaats, een knalletje ergens in de verte en wij zijn de enigen die even onze neus buiten de deur steken… even een foto dan maar en we drinken ons glaasje port binnen verder op. We zijn erg laat op; om 10.30 aan het ontbijt. Een uurtje later hebben we de wandelschoenen aan, de rugzak om en vertrekken we voor een wandeling door de omgeving. Deze keer niet langs het strand maar het binnenland in. Op mijn gsm staat maps.me en daarop staan ook wandelpaden aangegeven. We stippelen een route uit en weg zijn we. Lekker zonnetje en heerlijk rustig. Het gaat langs eenzame huisjes, een riviertje, omhoog naar een gehuchtje, weer omlaag, stukje door het bewoonde centrum en aan de andere kant een klim omhoog een berg op met massa’s cactussen. Hier is mooi uitzicht over de stad en de zee. Via de boulevard, waar de terrassen behoorlijk vol zijn, zijn we tegen drieën weer terug. Een heerlijke wandeling. Vanavond geen potje koken maar uit eten.

Els

Leuk dat jullie weer op pad gegaan zijn. Een heel fijne, veilige reis toegewenst en alle goeds voor 2017. Liefs voor jullie

Hannie

Jullie ook nog alle goeds voor dit jaar gewenst, gaat vast lukken met nog die bijzondere reis in het verschiet. Het klinkt weer heel relaxt, deze tocht.....ben stiekem een beetje jaloers ????????. Kijk uit naar je volgende verslag. GENIET van het goede leven!

jolanda

jullie ook de beste wensen voor 2017 en geniet lekker van de mooie reis!

Tinus en Mimi

Hoi reizigers ,bedankt voor de felicitatie, Tinus is 84 geworden. Voor jullie ook de beste wensen voor 2017 en weer een hele fijne tijd gewenst met het reizen ,en veel liefs van ons !!

Leny

Het klinkt weer mooi en gezellig allemaal. Heel veel goede wensen voor het nieuwe jaar, ook namens Frits en goede reis samen! Wij genieten thuis wel van de mooie foto's en tekst!

Piet Brouwers

Wat goed dat jullie uit de kou zijn en wat mazzel hebben als het om camping-plaatsen gaat. Met een lekkend kraantje het nieuwe jaar in. Dat is heel wat rustiger dan het vuurwerklawaai hier. En nu ik het toch over de jaarwisseling heb: voor jullie allebei: veel geluk in 2017 en in de eerste weken daarvan..goeie reis!

Josephine

Ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar. Leuk om weer jullie reisverslag te lezen. Een mooie reis verder!

Jeannette

De beste wensen nog en geniet van al het moois wat jullie tegenkomen.

henk en maria

alweer lekker op reis,
we hebben het verhaal en de foto,s weer gezien en gelezen.
jullie maken het wel weer.
fijne reis, En voor 2017 alle goeds een goede gezondheid.Geniet er maar van.

wil y meindert

feliz año 2017

Marika

Hoi Nart en Tineke, een heel Gelukkig Nieuwjaar voor jullie. De verhalen en foto's zijn weer zeer aanlokkelijk. Heerlijk vertoeven in warmere streken en vooral genieten van het leven. Dit alles is jullie wel toevertrouwd. Nog heel veel reisplezier.